Hawaiian Poké Bowl
Hawaiian Poké Bowl streeft ernaar om goede en gezonde voeding toegankelijk te maken voor iedereen. Dagelijks serveren ze op meer dan 30 locaties in België verse poké bowls met een glimlach. Ondertussen heeft Hawaiian Poké Bowl al verschillende Belgische steden veroverd. Ze streven naar 10 nieuwe vestigingen per jaar. Hierdoor was er al snel behoefte aan een gecentraliseerd overzicht van hun netwerkbeheer.
Uitdagingen
2 jaar geleden had de voedselketen nog maar 10 restaurants, vandaag staat de teller op 35 en elk jaar willen ze 10 nieuwe vestigingen openen. Deze snelle groei veroorzaakte meteen ook een grote uitdaging: het maximaliseren van efficiëntie op alle locaties, ook op vlak van connectiviteit. Voorheen hanteerde elke locatie een eigen oplossing, dankzij amplr is er nu uniformiteit in al hun vestigingen.
De nood aan uniforme connectiviteit werd vertaald in 5 concrete uitdagingen:
- Uniforme oplossing: Consistentie in operationele processen over alle locaties heen. Hawaiian Poké Bowl wilde ervoor zorgen dat elke vestiging uitermate efficiënt kon werken door het standaardiseren van apparatuur.
- Internetuitval elimineren: Als het internet uitvalt kunnen klanten niet meer betalen, bestellingen komen niet meer binnen, de muziek valt uit,… De uitdaging was om een robuuste internetinfrastructuur te implementeren zodat het internet nooit uitvalt.
- Overzicht van netwerkinformatie: Om de operaties effectief te beheren, heeft Hawaiian Poké Bowl real-time toegang nodig tot netwerkinformatie over alle locaties. Dit omvat de mogelijkheid om internetprestaties te monitoren en snel potentiële problemen te identificeren vooraleer ze impact hebben op de business.
- Onmiddellijke ondersteuning: Bij technische- of netwerkstoringen is het belangrijk dat de customer support direct beschikbaar is om problemen onmiddellijk te kunnen detecteren en verhelpen.
- Gastenwifi: Klanten de mogelijkheid geven om tijdens hun bezoek gratis gebruik te maken van wifi.
Oplossingen
Amplr koos voor een strategische benadering voor Hawaiian Poké Bowl. Hier lees je welke concrete stappen we hebben ondernomen:
- Volledige vernieuwing van lokale netwerken, zowel LAN als WiFi met gebruik van kwalitatieve apparatuur: Deze upgrade zorgde voor een betrouwbare 4G/5G back-upoplossing voor het Point-of-Sale (POS) netwerk. Met andere woorden: als er een probleem is met het wifi netwerk, neemt 4G/5G het over zodat het kassasysteem altijd operationeel blijft.
- Installatie van de gastenwifi voor een optimale klantbeleving en voor waardevolle klanteninzichten: via een unieke captive portal kunnen al hun klanten gratis gebruikmaken van de gastenwifi. Via een branded landingspagina kan de keten waardevolle data verzamelen en gerichte marketingcampagnes opzetten.
- Installatie amplr.cloud software: met deze integratie heeft Hawaiian Poké Bowl in real-time een centraal overzicht van de netwerkprestaties en beheer over al hun locaties. Deze oplossing heeft ervoor gezorgd dat de operationele efficiëntie is gestegen met 30% en de technische ondersteuning ter plaatse is gedaald met 90%.